9 Ekim 2010

İnanış oluşumu.


Boş beynimin içerisinde gezinen dolu düşüncelerim var. Bunları haykırmak istemiyorum, sadece konuşmak insanlarla paylaşmak istiyorum. Ama korkuyorum!
Niye!?!?

Çünkü, hiçbir araştırmam olmadan düşünüyorum onları. Ya yanlışlarsa?
Dinlere de bu şekilde inanmamaya başlamıştm zaten. Evet , felsefede buna 'deizm' deniliyor. Ama inanın bundan haberim yoktu ve ben öyleyken demiştim ' dinler yok bence lan ' diye.

.. evet öyle bi cümle kurmuş olmam lazım.

Lise 3. sınıf öğrencisiydim (öeh) ve felsefe dersine hayrandım. Herkese diyorum ki 'dinlerle ilgili bi şeyler işliyoduk ' yalandı.
Öyle bir şey işlemiyorduk.
İnançsızlığa nasıl inanacağımı bulduğum zamanı hatırlayamıyorum tam olarak.
Bir haftalık süre içerisinde olmuştu her şey.

Diyordum ki; Allah varsa nası var? Ya bu bizlerin yarattığı bir şey ise?

Sonra bu konuyu öyle derin düşünüyordum ki, okula uykusuz gidiyordum falan. Uyuyamıyordum o derece.
O hafta içerisinde badim olan BARAN ile Kadıköy/Moda sahiline giderkene, bana araba çarptı.
Heh. Bir şeyim yok iyiyim sağolun. aslkfdjsa

Çarpan bi bayandı ( ezerim böyle de! ). Hödük, tramvay yolunda nası bi insana çarpabilirsin ki! Sağa baktım sola bakamadan vurdu salak. Bir de düşünün ne kadan trafik kurallarına uyuyorum, göt kadar yolda bile iki tarafa bakmaya kalkışmışım.
Her neyse, kadın beni hastaneye götürürken, allah var mı lan acaba dedim. Ahaha. Komik evet. Acaba böyle düşündümde beni mi cezalandırıyo bu lavuk dedim.

Dedim dedim de. Sonra ki günlerde, mitolojiye ilgi sardım, şöyle bir internetten bakadururken bi karara/düşünceye vardım.
Şöyle ki;

İnsanlık olarak yıllar hatta asırlar boyunca hep bizi bir şeyin yönettiğine inanmak istemişiz. İlk insanlar ateşe tapmışlar. Niye? Çünkü ateş yakıyormuş, canını acıtıyormuş. Onlarda bunun kutsal, yüce bir şey olduğunu zannetmişler.

Sonra, şöyle bir durum farkettim, yazı bulunana kadar çok tanrılı bir inanış varmış. Yazı bulunmuş, İsa diye bir insan doğmuş, onun doğumu kutsal sayılmış. bla bla bla.

Yazıdan sonra dinlerin oluşması, ben de bir şüphe uyandırdı ve dedim ki ' bence bunları insanlar yazmıştır ' onlar uydurmuş olamaz mı? Yani atalarımız?! Bundan dolayı dedim, bir ve ya daha fazla Tanrı vardır fakat yarattıkları bir din yoktur.
Öyle de inanmamaya başladım dinlere. Mutluyum, hiçbir kötülüğünü görmedim inançsızlığın ki ben buna inançsızlık demiyorum sonuçta yine bir düşünceye inanıyorum.


Beyinlerimizi açıp bir bakmak lazım, göz değil bakın BEYİN! Tamam dinler külliyen yalandır diyemem ama körü körüne inanıp onların sayesinde bir yerlere gideceğimizin söylenmesi ya da ödüller alacağımızı söylemek bana ilkokul 1. sınıfı hatırlatıyor.

Hürrem eğilir saygıyla ve terk eder sahneyi!

4 yorum:

  1. Diyordum ki; Allah varsa nası var?


    bende diyorum ki akıl varsa nasıl var..?

    YanıtlaSil
  2. Allah'ı göremeyiz.
    Ama aklımızı da göremeyiz. ;)))))
    O yüzden Allah vardır, Muhammed de onun kulu ve elçisidir.

    sadasdasfasdafasd

    YanıtlaSil