28 Aralık 2010

İnanış Oluşumu vol.2



Şuan okuduğum kitaptan (Müzik Tarihi) yola çıkarak bu yazıyı yazmayı düşündüm. Daha doğrusu aklıma başka bir konu gelmiyor.

Efenim, müzik dünyası çok zor gelişmiş, kitapta bu söyleniliyor. Bunun asıl büyük sebebi Hristiyanlık imiş. Bunlar zamanında, hiçbir çalgıyı artı kadınları kiliseye şarkı amaçlı almıyormuş. Zaten müzik gelişirken de ona bağlı bir şekilde gelişmiş ki, neredeyse bütün sanatçıların kenarda köşede yazdığı kilise parçaları mevcut.
Fakat şöyle ki, bir zamandan sonra elbette, gelişmeye başlamış müzik ve bir bakmışız ki  'org'  bildiğin kilise enstrümanı oluvermiş ki zamanında günah diye almazlarmış..
Demek ki din, zamanla kuralları değişebilen bir olguymuş..
Benim üyesi olduğum bi forum var, orada zamanında bi MAL vardı :)) Dindarın önde gideniydi. Çok tartışmalar olmuştu zamanında.. ki ben hala bizlerin haklı olduğunu düşünüyorum. Ortada onların saygısızlığından başka bir şey yoktu çünkü. Hatta bu kendi hayatımda da hep böyle. İnananlar nedense dinlemezler bizi..

Ben dinler yok diyemem, şuan bariz bir şekilde varlar çünkü. Fakat bunların bir yaratıcı tarafından değil de insanlar tarafından yaratıldığını düşünüyorum. Şimdi inanan bir çok kişinin dilinde klişe bir laf vardır ki ' o zamanın yaşantısı bu zamana uygulayamayız ki...' diye başlayıp paragraflar halinde devam eder..
İyi de , şuan bir çok gelişmemiş müslüman ülkelerde, özellikle bu suudi arabistan da falan müslümanlık var. Buralarda kadınlar zina yaptı diye herhangi bir dedikoduda hiçbir sorgu sual olmadan öldürülüyor. Hırsızların elleri niyeyse bilemem ama cuma namazından sonra kesiliyormuş.
Suriye de kadınların suratına kezzap atılıyor ??

Buna gelen cevaplar genelde ' orada şeriat var ' benzerinde olur. Tamam o halde şunu diyebilirim, şeriat bir yönetim şeklidir ki bu dikkatinizi çekerim müslümanlıkta var. Biz de cumhuriyet var, demokrasi, adalet var. Bizim ülkemizdeki bayanlar, sokakta dolanırken herhangi bir polis onların suratına başı açık ya da türbanlı birisine saçının teli gözüküyor diye, kırıtıyor diye, suratına kezzap atmıyor.
 Ya da diğer bir çok müslüman ülkelerde erkekler 4 kadına birden sahip olabiliyor. He bu bizim ülkemizdeki yobazlarda da var, olmasının sebebi var olan yönetiliş düzeninin düzgünce yapılmamasından ama sonuçta bu yasal değil ülkemizde. Oralarda bu durum yasal.
O halde, din, ülkelerin yönetiliş şekline göre değişebilen bir şeymiş.

Bunu inananlarında gerçekten tabularını kaldırıp düşünmelerini istiyorum. İnanmayın, inanılamaz gibi şeyler demiyorum ya da saygısızlık etmiyorum. Çünkü ben dinleri de bir insanın elinden çıktığını düşünüyorum. Benim kendi düşüncelerim, düşündüklerim ve okuduklarım da bir insan topluluğundan çıkma ve ben buna inanıyorum. Sizlerde de dinlerinize inanabilirsiniz, fakat kör inanç kötüdür. Bundan dolayı reddediyorum zaten dinlerin varlığını ve yüceliğini, kehanetlerini blabla.

Çünkü, dinler tamamiyle devletin işine gelen bir inanış durumudur. Din ile tüm insanları kendinize bağlayabilir, hatta kendiniz peygamber, melek, elçi vs gibi tanıtabilirsiniz.

Saf inançlar ot insanlıktır. Ve dünyanın birçoğu maalesef ki ottur. Boş beyinlerle istedikleri kadar dini araştırmalara girsinler, diğer görüşlere bakmadan oluşan boş inanç size bir fayda getirmeyecektir. Çıkar ilişkisi içerisinde yaşadığınız din inancı, size ne bütün herşeyin ağacı olduğu bir alan ne de içinde yahni olacağınız başka bir alan verecektir.

Başka bir diyeceğim vardır ki, bu zamana kadar çıkan bir çok isyan sayesinde ( ki en önemlisi tarihte reform/rönesans dönemleridir. ) din adamlarının yalancı oldukları ve din üzerinde zilyonlar kazandığı ortaya çıkmıştır. Martin Luther'e şuanki hristiyanlık şükredip secde etmeli :))

Hristiyan olsaydım sanırsam daha önceden dinlerden dönebilirdim. Bir çok filmde konu olan şey 'cadılık'. Bunlara inanıp, sorgusuz sualsiz yakan atalar topluluğuna sahip olmayı istemezdik herhalde. Ya da kafasına göre kitap yazıp dini dörde bölen atalara ve bunlara inanıp bu zamana getirenlerden gelmeyi istemezdik/m.

Dinlerle ne kişiliğinizi ne insanlığınızı kazanırsınız. Sizden bunları alan inandığınız sefil dinlerdir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder